sábado, 5 de enero de 2013

La Descripció


En aquesta classe de COED hem parlat que és la descripció i quins tipus de descripció hi ha, per poder descriure ho podem fer de diverses maneres:

1. Descripció subjectiva: és en la qual l'autor dóna la seva opinió personal del personatge al que descriu, com és l'exemple: la descripció que va sortir publicada al diària "Ara" per Albert Pla Nualart, sota el títol Entre el talent i l'ego, referent a Manuel Fuentes.

2. Descripció objectiva: en aquest cas l’autor només descriu els fets i actes que viu amb la persona entrevistada. Com per exemple una entrevista que li va fer Bibiana Ballbé a Manel fuentes 

3. Cançons: també és poden realitzar descripcions a partir de cançons com és l'exemple de la cançó dels Catarres, Jennifer.

4. Poesia: També poden fer una descripció a partir de versos com és l'exemple del poema de Miquel Marti i Pol Si parlo dels teus ulls.

5. Poesia visual: Obra de Joan Brossa.



6. Novel·la:  és el fet de  descriure explicant com van passar els fets, com és el que passa en el llibre: els homes que no estimaven a les dones.

7. Conte: un exemple de d'aquest tipus de descripció és Xesco Boix que explicava cantat el conte Abiyoyo

8. Vídeo: també és pot crear una narració a partir d'anuncis com el de la campanya d'estiu del 2009 de la marca cervesa Estrella Damm

Un cop vist tots els tipus de descripció vam realitza la nostra pròpia descripció, sobre una de les de la nostre classe, jo la vaig realitzar de la meva companya Mari Carmen Criado. I vam fer una foto conjunta amb una foto i un peu de foto.
Jo la meva descripció la vaig titular:  Qui és ella?


No hay comentarios:

Publicar un comentario